Succes med netværk – del 2

Her følger anden del af hvordan du får succes med dit netværk. Nu er du i gang med netværk, og du skal have skabt dig nogle ambassadører der kan anbefale dig.

Hvordan skaber jeg en god ambassadør?

En af de bedste ambassadører du kan få, er dine kunder. De har købt et produkt eller ydelse af dig og de kan fortælle med deres egne ord hvilken forskel det har gjort på dem. Men da jeg går ud fra du er dygtig til dit arbejde, vil jeg ikke bruge tid på den type ambassadører – de skal nok komme helt af sig selv.

En god ambassadør vil arbejde på at du får succes. Måden at få andre til at ønske dig succes, er at arbejde med omvendte fortegn. Dvs. du skal sætte den andens interesser først – du skal arbejde på at den anden får succes. Du skal sørge for at give den anden – men ikke for egen vinding skyld – for den andens vinding skyld.

Men før du kan give – før du kan arbejde for den andens succes, er det klart du skal vide hvad det er du skal gøre. Heldigvis er det nemt at finde ud af hvordan du skal gøre. Næste gang du skal snakke med en fra dit netværk så stil ham eller hende disse tre spørgsmål:

  • Hvad er dit succeskriterium for næste år?
  • Hvordan vil du opnå det?
  • Hvad kan jeg gøre for at du opnår det?

Sørg for at noter svarene – snakker du face to face med personen, virker det seriøst og oprigtigt når du notere, hvad du kan gøre for at hjælpe til den andens succes.

 

Speak Your Mind

*

Giv mig besked ved andre kommentarer via e-mail. Du kan også abonnere uden at kommentere.